Meditatie

De tijd nemen om even terug bij jezelf te komen door je gedachten vanuit een ander perspectief te ervaren. Hierdoor neem je de technieken beter op en zorg je ervoor dat je kalm en rustig blijft bij elk obstakel op je pad. Rust nemen, ademen en even het moment nemen om te focussen op jezelf.

Er zijn verschillende manieren om te mediteren. Omdat het een vorm van persoonlijke ontwikkeling is, zijn er waarschijnlijk meer dan we weten. Er zijn er zelfs een paar die in wetenschappelijk onderzoek zijn. Deze zijn concentratie, of bewustzijn meditatie, dat is waar je je richt op een specifiek ding zoals je ademhaling, een gevoel in je lichaam of een bepaald object buiten jezelf. Dit type meditatie is je sterk richten op een bepaald punt en breng je telkens weer je aandacht terug naar dat punt wanneer het afdwaalt.

Een andere vorm van meditatie die vaak wordt gebruikt is alpha meditatie. Dit is waar je aandacht besteedt aan alle dingen die om je heen gebeuren – je focused op alles om je heen zonder erop te reageren.

Lees óók: Wat is visualisatie en waarom is het zo belangrijk?

Hoe ziet een training bij Zen Kung Fu eruit?

Na 15 minuten yoga en meditatie, heb je de juiste mindset en begin je de spieren op te warmen. Na de warming up volgt een korte maar intensieve cardio / krachttraining. Daarna krijg je de Siu Lim Tao vorm om zelfverdedigings bewegingen aan te leren en gaat ze met een partner bij elkaar uitvoeren om ze te begrijpen. Aan het einde van de les krijg je nog een korte yoga en meditatie sessie om op een zen manier af te sluiten.

Doe ook mee met de “Core Training” voor een perfecte houding, balans en fitheid!